InFoRex banki treasury rendszer
InFoRex banki treasury rendszer
Széleskörű integráció
Az InFoRex integrált treasury rendszert a klasszikus front – mid – és backoffice feladatok összehangolt és automatizált kezelésére terveztük, és a piaci trendeket követve számos egyéb funkcióval folyamatosan bővítjük. Megoldásunk teljes körű ügyletkezelést (STP) biztosít, a front office által elvégzett ügyletrögzítéstől, a back office jóváhagyásán át, az ügylet elszámolásáig és főkönyvi feladásáig. A rendszer az ügyletek teljes treasury életciklusát támogatja.
Moduláris felépítésnek köszönhetően az ügylet típusok és üzleti funkciók igény szerinti kombinációja érhető el
Az InFoRex az univerzális ügyletkezelésen túl a pontos pozícióvezető funkciói által vált elismert és közkedvelt treasury szoftverré a piacon. Az összes kezelt termékre kiterjedően vezeti a pozíciókat, illetve Mark to Market értékelést ad. A pozíciók pontos nyilvántartása átlátható és jól menedzselhető treasury működést tesz lehetővé, továbbá fontos inputja a kockázatkezelő rendszereknek.
Az InFoRex szabadon összeállítható portfolió- és könyvstruktúrájának köszönhetően az egyes ügyletek csoportokba rendezhetőek, így a pozíciók tetszőleges (kiértékelési, kockázatkezelési, vagy jogosultsági csoportok) szempontok szerint felbonthatóak. A rendszer rugalmasan alakítható limit-struktúrája segítségével támogatja mind a partner-, mind a pozíciós limitek on-line ellenőrzését.
A teljes treasury munkafolyamat támogatása mellett a rendszer a kockázatkezelés, könyvelés és elszámolás területein is számos kiegészítő funkcionalitást nyújt, az ügyfeleink üzleti tevékenysége ellenőrizhetőségének és átláthatóságának biztosítása érdekében. A rendszer általal támogatott bármely ügylettípusra teljeskörű ügyletkezelést biztosítunk. A moduláris felépítésnek köszönhetően pedig személyre szabott megoldásokat tudunk szállítani mind a funkcionalitások mind a kezelt termékek tekintetében.
Sales
- Több eszközosztály támogatása ügyfelei üzleti igényeinek kielégítésére.
- Testre szabható workflow struktúra, mely igazodik a Bank üzleti folyamataihoz és biztosítja a hozam maximalizálását.
- A sales desk hatékonyságának növeléséhez lehetőség van integráció kiépítésére dealing
platformokkal, banki alaprendszerekkel. - Átfogó CRM megoldás, amely támogatja az üzletkötői döntéshozatalt és elősegíti az ügyfelek viselkedésének elemzését.
Trading
- Robosztus, automatizált munkafolyamatokat támogató rendszer, a kereskedési platformokkal való integrált működés támogatása.
- Valós idejű dedikált pozícióvezető eszközök - kamat, deviza, értékpapír, opció - a pozíciófedezés támogatására.
- Átfogó devizajegyzési megoldás és automatizált árfolyam-publikálás.
Middle Office
- Collateral management megoldás mind bankközi CSA partnerek, mind sales ügyfelek kiszolgálására, automatizált munkafolyamatokkal a működési költségek csökkentése érdekében.
- Piaci adatok importálása a Bank adatszolgáltatókkal szerződött licencei szerint.
- Görbeépítő eszköz és komplex kiértékelő motor a valós érték és CVA/DVA számítás támogatására.
ALM
- Számszerűsíti az eszközök és források közti lejárati gapet, támogatja a likviditási kockázatnak való kitettség időbeli alakulásának nyomon követését. Transzfer árazás elemző és riportoló eszköz.
- Biztosítja a jogszabályi megfelelést és támogatja vezetői döntéshozatalt különböző
kimutatások elkészítése révén, többek között bázispont érzékenység és duration elemzés,
átárazódási gap, valamint likviditási riportok. - Lehetőséget nyújt a változó kamatkörnyezet hatásait tükröző sokk szcenáriók számszerűsítésére, valamint mérleg előrejelzések és tervezett fedezeti ügyletek szimulálására.
- Támogatja a mérleg stressztesztelését és a felhasználó által meghatározott piaci
szcenáriók összeállítását.
Liquidity management
- Operatív és stratégiai likviditáskezelési képességek erősítése. Jól követhető, be- és
kiáramlási terveken, lejárati struktúrákon és fedezeti forgatókönyveken alapuló, felhasználó által paraméterezett forgatókönyvek. - Nostro számlaegyenleg vezetése a várható jövőbeli egyenlegekkel. Napközbeni rekonsziliálás a tervezett pénzforgalom és a tényleges teljesülések közötti összhang biztosítására.
- Könnyen nyomon követhető és kezelhető kötelező tartalék funkció. Hosszútávú likviditás kezelést segítő limitek.
- Valós idejű IG2 és IG3 interfészkapcsolatok.
Risk management
- Partner- és piaci kockázat mérése és kezelése, limitsértés esetén automatikus értesítésküldés a traderek és kockázatkezelők számára.
- A Treasury pozíciók kiértékelése, különböző mutatószámok kalkulációja, pl.: piaci érték, CVA/DVA, érzékenység, duration, opciós görögök.
- Rugalmas belső limitstruktúra, ügyletkötés előtti és utáni limitellenőrzést, early warning
mutatók és figyelmeztetések. - Piackonformitás ellenőrzésének támogatása valós idejű piaci adatokhoz való hozzáférés esetén.
Compliance & Reporting
- Nemzetközi szabályozásoknak való megfelelés, úgymint a MiFID II, MIFIR, EMIR és SFTR
- Helyi hatóságok által előírt jelentéskészítési kötelezettségek teljesítése.
- Célunk a napi jelentési kötelezettségekből származó manualitás és a működési kockázat csökkentése egy automatizált, transzparensen auditálható és felhasználóbarát jelentéskészítő
modul segítségével.
Backoffice & Settlement & Accounting
- Felhasználó által definiálható automatizált backoffice workflow, mely felöleli a teljes folyamatot elszámolástól jelentésszolgálatig.
- Átlátható, felhasználó barát real-time ügyletlistákból a részletes üzenet adatokig lefúrhatunk a különböző backoffice feladatok, mint elszámolás, konfirmálás, rekonsziliálás és fixálás követéséhez.
- A pénzügyi és értékpapír elszámolás során a felhasználókra szabható ellenőrzési pontok a háttérfolyamatok egyszerűsítésére fókuszálnak, ezzel segítve az emberi beavatkozásból eredő hibák elkerülését.
- Hatékonyan és átlátható módon csatlakoztatható bármely főkönyvi rendszerhez, a teljes treasury tevékenység támogatásával, miközben biztosítja az IFRS megfelelést vagy a helyi számviteli szabályok betartását.