INFOREX INTEGRÁLT TREASURY RENDSZER2022-12-14T08:26:53+00:00

INFOREX INTEGRÁLT TREASURY RENDSZER

Az InFoRex integrált treasury rendszert a klasszikus front – mid – és backoffice feladatok összehangolt és automatizált kezelésére terveztük, és a piaci trendeket követve számos egyéb funkcióval folyamatosan bővítjük. Megoldásunk teljes körű ügyletkezelést (STP) biztosít, a front office által elvégzett ügyletrögzítéstől, a back office jóváhagyásán át, az ügylet elszámolásáig és főkönyvi feladásáig. A rendszer az ügyletek teljes treasury életciklusát támogatja.

Az InFoRex az univerzális ügyletkezelésen túl a pontos pozícióvezető funkciói által vált elismert és közkedvelt treasury szoftverré a piacon. Az összes kezelt termékre kiterjedően vezeti a pozíciókat, illetve Mark to Market értékelést ad. A pozíciók pontos nyilvántartása átlátható és jól menedzselhető treasury működést tesz lehetővé, továbbá fontos inputja a kockázatkezelő rendszereknek.

Az InFoRex szabadon összeállítható portfolió- és könyvstruktúrájának köszönhetően az egyes ügyletek csoportokba rendezhetőek, így a pozíciók tetszőleges (kiértékelési, kockázatkezelési, vagy jogosultsági csoportok) szempontok szerint felbonthatóak. A rendszer rugalmasan alakítható limit-struktúrája segítségével támogatja mind a partner-, mind a pozíciós limitek on-line ellenőrzését.

A teljes treasury munkafolyamat támogatása mellett a rendszer a kockázatkezelés, könyvelés és elszámolás területein is számos kiegészítő funkcionalitást nyújt, az ügyfeleink üzleti tevékenysége ellenőrizhetőségének és átláthatóságának biztosítása érdekében. A rendszer általal támogatott bármely ügylettípusra teljeskörű ügyletkezelést biztosítunk. A moduláris felépítésnek köszönhetően pedig személyre szabott megoldásokat tudunk szállítani mind a funkcionalitások mind a kezelt termékek tekintetében.

Sales

  • Több eszközosztály támogatása ügyfelei üzleti igényeinek kielégítésére
  • Testre szabható workflow struktúra, mely igazodik a Bank üzleti folyamataihoz és biztosítja a hozam maximalizálását
  • A sales desk hatékonyságának növeléséhez lehetőség van integráció kiépítésére dealing platformokkal, banki alaprendszerekkel
  • Átfogó CRM megoldás, amely támogatja az üzletkötői döntéshozatalt és elősegíti az ügyfelek viselkedésének elemzését

Trading

  • Robosztus, automatizált munkafolyamatokat támogató rendszer, a kereskedési platformokkal való integrált működés támogatása
  • Valós idejű dedikált pozícióvezető eszközök (kamat, deviza, értékpapír, opció) a pozíciófedezés támogatására
  • Átfogó devizajegyzési megoldás és automatizált árfolyam-publikálás

Middle Office

  • Collateral management megoldás (mind a bankközi CSA partnerek, mind a sales ügyfelek kiszolgálására) automatizált munkafolyamatokkal a működési költségek csökkentése érdekében
  • Piaci adatok importálása a Bank adatszolgáltatókkal szerződött licencei szerint
  • Görbeépítő eszköz és komplex kiértékelő motor a valós érték és CVA/DVA számítás támogatására

ALM

  • Számszerűsíti az eszközök és források közti lejárati gapet, támogatja a likviditási kockázatnak való kitettség időbeli alakulásának nyomon követését.
  • Transzfer árazás elemző és riportoló eszköz
  • Biztosítja a jogszabályi megfelelést és támogatja vezetői döntéshozatalt különböző kimutatások elkészítése révén, többek között bázispont érzékenység és duration elemzés, átárazódási gap, valamint likviditási riportok.
  • Lehetőséget nyújt a változó kamatkörnyezet hatásait tükröző sokk szcenáriók számszerűsítésére, valamint mérleg előrejelzések és tervezett fedezeti ügyletek szimulálására.
  • Támogatja a mérleg stressztesztelését és a felhasználó által meghatározott piaci szcenáriók összeállítását

Liquidity management

  • Operatív és stratégiai likviditáskezelési képességek erősítése
  • Nostro számlaegyenleg vezetése a tényleges és várható jövőbeli egyenlegekkel.
  • Napközbeni rekonsziliálás a tervezett pénzforgalom és a tényleges teljesülések közötti összhang biztosítására
  • Könnyen nyomon követhető és kezelhető kötelező tartalék funkció
  • Valós idejű IG2 és IG3 interfészkapcsolatok
  • Jól követhető, be- és kiáramlási terveken, lejárati struktúrákon és fedezeti forgatókönyveken alapuló, felhasználó által paraméterezett forgatókönyvek.
  • Hosszútávú likviditás kezelést segítő limitek

Kockázatkezelés és Compliance

  • Partner- és piaci kockázat mérése és kezelése
  • A Treasury pozíciók kiértékelése, valamint különböző mutatószámok kalkulációja, például piaci érték, CVA/DVA, érzékenység, duration vagy opciós görögök
  • Rugalmas belső limitstruktúra definiálható, illetve biztosítja az ügyletkötés előtti és utáni limitellenőrzést.
  • Early warning mutatók és figyelmeztetések, limitsértés esetén automatikus értesítésküldés a traderek és kockázatkezelők számára.
  • Valós idejű piaci adatokhoz való hozzáférés a piackonformitás ellenőrzésének támogatásához
  • Nemzetközi szabályozásoknak való megfelelés, úgymint a MiFID II, MIFIR, EMIR és SFTR. Célunk a napi jelentési kötelezettségekből származó manualitás és a működési kockázat csökkentése egy automatizált, transzparensen auditálható és felhasználóbarát jelentéskészítő modul segítségével.

Backoffice / Elszámolás / Számvitel

  • Felhasználó által definiálható automatizált backoffice workflow, mely felöleli a teljes folyamatot elszámolástól jelentésszolgálatig
  • Átlátható, felhasználó barát real-time ügyletlisták a különböző backoffice feladatok, mint elszámolás, fixálás és lejáró ügyletek követésére
  • Az automatizált payment generálás valamint a felhasználókra szabható ellenőrzési pontok a háttérfolyamatok egyszerűsítésére fókuszálnak, ezzel segítve az emberi beavatkozásból eredő hibák elkerülését
  • Hatékonyan és átlátható módon csatlakoztatható bármely főkönyvi rendszerhez, a teljes treasury tevékenység támogatásával, miközben biztosítja az IFRS megfelelést vagy a helyi számviteli szabályok betartását

Teljesen automatizált EMIR, MIFID és SFTR  moduljai mellett segíti a helyi hatóságok által előírt jelentéskészítési kötelezettségek teljesítését is